“Hagenglas og den orange ring”.
Identitet og website til Hagenglas studio/butik drevet af glas- og industriel designer Rikke Hagen. Den orange ring symboliserede begyndelsen… det varme glas for enden af pusterøret.
[superquote] »Jeg vil beskrive mig selv som en meget sort-hvid eller grafisk person. Når jeg sætter farver til, gør jeg det som enkelte farveklatter.”
Rikke Hagen [/superquote]
Glasklar identitet
Da Rikke Hagen åbnede sit eget glasværk, efter sin afgang fra Danmarks Designskole, fik hun brug for en visuel identitet til hendes studio/butik. Jeg udviklede en visuel identitet, der kunne bruges i emballage/poser/tags samt skiltning og plakater til udstilling. Rikke Hagen eksperimenterede sig frem til nye måder at bearbejde glasset på som kunstner. Hun leverede også designs til virksomheder som Holmegaard og Normann Copenhagen. Sammen lavede vi også et oplæg til Craft konkurencen: Årets bogpris.
[aside title=”Kunde: Rikke Hagen”]
Art direction og grafisk design: Tine Larsen.
Bureau: Larsen Lab.[/aside]
[seven_columns]