Modtagerne fik tilsendt en stor hvid malerspand. Inde i den lå en folie- /tryksagsvifte, der fungerede som en idébank: hvad kan folie bruges til? Der var også en mulighed for at forvandle den hvide spand.


[superquote] “On matters of style, swim with the current, on matters of principle, stand like a rock.”
Thomas Jefferson
[/superquote]


En folie directmail

Budskabet var: Vangsgaard kan alt med folie og forandringen kan ske lynhurtigt!
Viften, som lå i spanden, indeholdt både rigtig folie og almindelige papirsider. På de trykte sider var der en gennemgående historie om trend – hvad der er in og yt, og om at man, med folie, kan skabe store visuelle forandringer i en fart. Viften havde også konkret information om foliers forskellige tekniske muligheder. Eksempel: i et afsnit om hvorvidt det er in eller yt at være solbrændt, var der et fysisk eksempel på en folie, der holder farven i stærkt sollys. På bagsiden af det trykte ark var der en produktbeskrivende tekst om solfolier. Spanden indeholdt også en “do it yourself” med instrukser og 4 forskellige folietryk, som man selv kunne sætte på den hvide metalspand. Forvandlingen var igang.



 



[aside title=”Kunde: Vangsgaard”]

Art direction og grafisk design: Tine Larsen.

Bureau: Sunrise.[/aside]

[seven_columns] Målgruppen var reklamebureauer, indretningsarkitekter og designbureauer.