ATP’s nye udadvendte strategi, både internt og eksternt, var forlængst blevet synlig gennem deres nye “lyse grønne” identitet. Imens var hovedkontoret gennem længere tid blevet moderniseret, vægge var taget ned og nye åbne kontorlandskaber var sprunget frem, det var endelig tid til at “fejre” denne forvandling internt.


[superquote] “Green is the colour of nature, fertility, life. Grass green is the most restful colour. Green symbolizes self-respect and well being. Green is the colour of balance. It also means learning, growth and harmony.”
The symbolic of green[/superquote]


Vores græs er blevet grønnere

Den grønne farve var blevet  ATPs kendetegn. Hovedkontoret havde gennemgået en total modernisering med ny indretning til alle afdelinger. PR afdelingen ønskede en event, der kunne understrege denne milepæl. På baggrund af ATPs nye udadvendte strategi, både internt og eksternt blev konceptet “Grøn på ny” lanceret.

Nu skulle ATPs nye identitet  implementeres gennem de fysiske rammer, medarbejdere gik fra små en-mands kontorer til store kontorlandskaber, der skulle tænkes på en ny måde. Personale afdelingens ønske var at alle skulle kunne se hinandens nye omgivelser og resutatet blev en rute gennem  det 1200 m2 store hovedkontor. Langs ruten blev medarbejderne inspireret og mindet om den nye tilgang til det at være ATP medarbejder. Vi klæbede store citater op på glasvægge og anbragte grønne telefoner, lamper, brillestel samt radioer med små talebobler ved. Der blev opfordret til en mere udadvendt adfærd og tankegang.

Dagen før ruten” blev afsløret blev der lagt et lille postkort ved alles plads med en opfordring/invitation til at benytte ruten når man alligevel skulle rundt i huset. På postkortet var der et billede af deres tidligere indretning, opfordringen lød “Hvis det her var før så kom og se efter”.







[aside title=”Kunde: ATP pension”]

Art direction og grafisk design: Tine Larsen.

Bureau: Viscom kommunikation.[/aside]

[seven_columns] Målgruppen var medarbejderne hos ATP.